Verdieping II

Wat is er gebeurd?
Ik heb een gericht onderzoek gedaan naar het onderwerp cappers. Binnen dit onderzoek heb ik me doormiddel van de gestelde opdrachten ook verdiept in parafilie binnen de kunstwereld.   

Wat vond ik daarin belangrijk?
Het was voor mij belangrijk om meer te weten te komen over een voor mij onbekende duistere wereld. Het is interessant om een niche onderwerp in te duiken.

Wat wil ik bereiken in mijn projectvoorstel?
Ik wil dat er meer awereness komt voor de cappers. Het grote publiek moet weten dat er dit soort praktijken plaats vinden opdat zij voorlichting kunnen geven aan anderen. Met name ouders zijn de doelgroep.

Waar wil ik op letten in mijn projectvoorstel?
Het projectvoorstel moet prikkelend zin. Mensen moeten zelf ervaren hoe naar het is om gecapt te worden. Mocht dat niet lukken is het op z’n minst een must om voorlichting te geven.

Wat wil ik uitproberen in mijn projectvoorstel?
Ik wil het liefst mensen het gevoel geven dat ze gecapt zijn en er niet uit kunnen komen. Zo ervaren zij het gevoel dat de jonge meiden zoals bijvoorbeeld Amanda Todd ook hadden.

Wat is dus een verbeterpunt (of een positieve ontdekking)?
De algemene kennis is een verbeterpunt. Mensen weten simpelweg niet of amper van het bestaan af. Er moet dus voorlichting komen.

Qua onderzoek zijn er niet veel verbeterpunten. Wellicht heb ik mij teveel in een tunnelvisie op een onderwerp gestort. Maar dat is wel hetgeen wat ik fijn vindt.

Tot welke voornemens of leerwensen leidt dat?
Binnen het projectvoorstel moet dus ruimte zijn voor voorlichting. De boodschap moet de massa in.

Het is voor mij persoonlijk wellicht goed om een volgende keer ook meerdere onderwerpen aan te halen. Zo kan ik wellicht een betere keuze maken.

Leave a Reply

